Didooo

Jag konstaterade precis att jag inte har feber, snarare tvärtom. Sitter här med ulltofflor, fleecebyxor, underställströja, fluffig morgonrock, duntäcke och fleecefilt och är 36,3 grader varm enligt temp.
P.O.D. är jättebra, puss på mig för att jag lyssnar på dem och spya på mig för att mitt känslomässiga liv inuti mig inte fungerar som det ska. Eller fungerar är kanske fel ord. Det existerar inte alls. Det är rätt skönt men samtidigt lite skrämmande. Det krävs något häftigt på "riktigt" som ska få mig att tända? Om det ens går att fixa. Shit sara..
Blev för övrigt hittad idag. Av Matilda. Hon stormade in i mitt klassrum "Du! Följ med ner!".. Hum..Visste inte vad hon ville men visst följde jag med.

image48

Gazpacho hette tydligen webtidningen som Några mediaelever hade dragit igång och de hade pumpat ut ledtrådar på startsidan om en viss person på skolan som man skulle leta upp. Ledtrådarna hade varit bla årskurs 3, tredje våningen, idrottslig..bäst av allt: EXPLOSIV xD Hahaha, nästa skulle bli volleytjej, men då hade nog risken varit stor att jag haft hela skolan efter mig för att de skulle ta med mig ner till deras lilla redaktionsrum.
Ringde och tyyyyyp fixade praktik idag också..men det kändes himla seriöst om man säger så?
-Ja, hejsan mitt namn är Sara Granath och går sista året på JB i Ystad och nu till vårterminen så måste jag ha praktik för att fullfölja min utbildning.. Tar ni emot praktikanter?
-Ja det gör vi, du kan komma på en liten intervju "där och då" så ska vi se vad vi kan hitta på för skoj åt dig.

Wow.. okej. Pja kan det leda till sommarjobb eller annat jobb så visst fine for me, för då har jag sommaren säkrad hemma. Och oj vad jag faktiskt vill vara hemma nu den här.. "sista" sommaren. Jag ska cykla rundor, jag ska lira beach, jag ska det och jag ska jag ska jag ska.. En vecka eller två ska dock tillbringas på gotlands kuster (: Äälskar dig du fina ö..
Idag efter skolan skulle jag gå upp till moms jobb för att möta upp henne innan vi åkte hem och denna lilla promenad fick mig att vilja skrika. Skrika högt. Rakt ut. Jag vet inte vad det är med människor idag. Varför kan människor int elära sina barn vad som är rätt eller fel i världen? Att man faktiskt borde ha som standard att alla barn klarar av ett skolår på ett år och inte går om samma klass om och om igen.. Totalt värdelöst. Så svårt är det inte att gå i skolan och intressera sig för saker. Det borde bli hårdare så barnen lär sig värderingar och skriva, läsa och räkna. Alla SKA kunna detta, herregud. Jag ska inte skaffa barn, med rädsla för att misslyckas med barnuppfostran. Tänk att överleva sitt eget barn..tear.
Det jag skulle komma till.. Tre tjejer kommer på rad, kanske är 6 eller 7 år gamla. De pratar om någonting ganska allvarligt såg det ut som, hörde inte vad men såg att deras läppar rörde sig tills en av dem stormar i förväg och ser väldigt arg/ledsen/besviken ut. Precis när hon passerar mig vänder hon sig om och skriker "Ni ljuger! Jag litar inte på er längre!"
Hepp.. sen tittade jag ner på mina tår medan jag gick, utan att notera om jag mötte någon jag kände.. eller inte.. Jag vet inte.

Har förresten också konstaterat att min kropp enligt BMI metoden består utav 25% fett. DET ÄR FÖRFAN EN HEL JÄVLA FJÄRDEDEL AV MIG?!.. Och enligt en annan metod bestod jag utav 17% fett och äckel. Får testa den där PREnet mätningen också.

Ska man klippa?

Hej, nu ska jag fortsätta gala med den lilla röst jag har kvar till Youth of the nation.
Tjau

Kommentarer
Emma

utan tvekan att man SKA klippa!
do it sara :D
vafan, det växer ut om inte annat

2007-12-17 20:16:23
URL: http://emmaebba.blogspot.com

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0