Sammanfattning av året som har bjudit på allt..

Januari Var mig en enastående kall och tråkig månad. Jag kan inte komma ihåg något speciellt som hände då..mer än att ångesten för att ljuset aldrig skulle komma tillbaka släppte.. Jag var en hungrig 17 åring som tröttnat på mycket men inte allt och jag kämpade mig genom den karga månaden. Tack och lov för det.

Februari Var också en kall månad, men inte som föregående månad. Jag åkte till Gotland för att utföra min praktik hos min kära syssling Anki, men innan det skulle en hel vecka spenderas med min kära, underbara vän Ella. Lilla roliga Ella. Det blev en vecka med mycket träning och många skratt, jag fick lära känna Robban som ta mig fan är svinbra på att dansa och det blev en del Body Jam pass med honom som instruktör. När den veckan var över åkte jag äntligen till Anki och jag får hålla i den yngsta bebisen ever. Jag har aldrig hållt en så liten bebis. David var namnet på den här bebisen, inga nackmuskler så tappa nacken gjorde han hela tiden. Han var bara 1 månad gammal! SVIINLITEN. Och Isak, fina rara Isak som alltid var så glad..Han hade öroninflammation och var inge rolig alls att ha att göra med.. Skrik och gråt, ja jag förstår honom men jag ville strypa honom ett par gånger!

Mars Var också kall..Hey Sara kom med något nytt? 10 Mars åkte jag till slut hem igen och Sveriges förbannade kollektivtrafik tvingade mig att åka upp och stockholm för att kunna åka hem till Ystad. Men när jag då kom fram till Stockholm så upptäcktes det att min tågbiljett hem hade blivit avbokad eftersom den inte hade kommit fram till mig vettigt.. Mm, najs hade inte jag kunnat få vetskap om det tidigare. Så där stod jag, pank och biljettlös..MEN, turen var med mig och denna tur hette Stefan <3 Älskade vän TACK!
Senare denna lilla månad på året så fyllde tjejen här borta 18 år. 17e mars på min ära. Helgen efter detta så hade jag nog en av de roligare festnätterna ditintills.. Med Kära Sara Hansen (: Wonderful time.

April Var då vi åkte till Uppsala på Entreprenörstävling inom John Bauer. Men måste ta allt från början, det var mycket TÅG-ÅKANDE om man säger så?
Ystad - Malmö 1 timme
Malmö - Stockholm 4,5 timme
Stockholm - Uppsala 1 timme
Vara i Uppsala och delta på tävlingen.
Vi går vidare till final.. Problemet = Våra biljetter var bokade för tidigt så resten av klassen åkte hem med jag, ina & david blev kvar i Uppsala för att se om vi kunde vinna eller ej.
Tro't eller ej, men vi VANN! Första pris! Eskil UF FTW <33
Vi tog de öppna biljetterna vi hade för att kunna ta oss till Stockholm med världens fetaste check på 5 papp. Vi går till en biljettautomat för att köpa biljetter..men enligt automatskiten så fanns det inga biljetter kvar? What, kan inte stämma?.. Vi går till en av kassorna och ska beställa biljetter hem. Det är torsdag. Automaten hade haft rätt.. Första biljett som fanns var på lördagen. LÖRDAGEN?! Är de dumma i huvudet, visstja..SAS strejk.. Lösning = åka till inas farbror i Karlstad
Stockholm - Karlstad 3 timmar
Nästa dag, Karlstad - Malmö 7 timmar
Malmö - Ystad 1 timme
Totalt tåg-åkande = 17,5 timmar.. Jag var lite trött på det..

Maj Var galen. Början av månaden var det Kal å Ada cup i volleyboll, Göteborg. Svinigt roligt och svinigt galet. Det går en att beskriva, det måste upplevas, That's it! Jag gör gärna om det.. Men senare att det skulle vända så fort.
Vi började träna volleyboll utomhus igen, det blev varmare och varmare och Beachplanerna bjöd på mycket spel och många skratt. De flesta kom dit och lattjade. Din kommentar när jag kom i magtröja "Fan vad het du är idag Sara! Graauww!" Det var en onsdag.. På torsdagen gick jag helt ovetandes.. Jag gjorde det jag skulle.
På fredagen, efter flera veckors slit var jag färdig med en hemsida som var slutuppgift i webdesignen. Jag fick VG och var såååå nöjd. Från och med nu hade jag ingen mer webdesign!
Då fick jag ett sms från Sara Nilsson i mitt lag. "Har du hört vad som har hänt? Ring om du behöver prata."
Förstå min förvirring, hört vadå?
Sara ringer upp med gråten i halsen.. Har du hört vad som har hänt? Och tusentals kalla kårar löper genom ryggraden på mig.. Jag drömmer fortfarande mardrömmar om det.
Andreja är död.
Jag förstod inte vad hon sa först.
Det hade hänt på torsdagen, hon var på väg hem från jobbet. Kört av vägen och hela bilen hade demolerats mot ett träd. De hade stängt av respiratorn idag. Stängt av lidandet, smärtan, allt.
Jag hart skrivit om det innan, jag kan inte förstå att världen är så orättvis. Inte vår Andreja. Tänker på dig och saknar dig mer för varje dag som går <3 Andreja Cukic R.I.P. 25/5-07
Den 31 maj lämnade jag Skåne, jag ville lämna smärtan också.

Juni Jobb är ett bra ord. Jag jobbade precis hela månaden, vi hade frivilliga flygkåren på vandrarhemmet där jag jobbade. Som sagt, Anki min syssling äger ett vandrarhem på norra Gotland.
Rolig månad (: Jag lärde känna mycket nya människor en del jag vill glömma och en del man aldrig kan glömma <3

Juli Jobb är ett ännu bättre ord för den här månaden. Jag såg Mando Diao på Gutekällaren och jag fick flyga för första gången i hela mitt liv ever! Ett litet personflyg vill säga men så coolt det var!

Augusti Åkte jag hem till Skåne igen. Fortfarande söndertrasad i hjärtat och ont hade jag. Åker hem lagom till Moms födelsedag och det första jag gör när jag kommer hem är att gå och spy..sen hade jag kräksjuka i två nätter..I AUGUSTI?!.. Allright..stress eller nåt antar jag.
Sen Malmöfestival.. ooooh my..

September Börjar med träningsmatch på Bornholm. Säger bara en sak om detta..ULLRIK. Sen kommer jag inte ihåg? HAHAHAHAHAHAHAHA

Oktober Jag förlorade ett hjärta på ett sätt men vann ett annat. Ted är ordet. Jag har nog inte riktigt kommit tillbaka än. Kärlek är svårt, det är verkligen det. Jag vet inte hur, men jag tycker det är svårt. Strax efter detta slog det slint i min lilla hjärna, den som vet den vet.

November Kall och trist månad.. Fan.

December Ingen snö eller nånting..en del skumma saker händer, lär känna nytt folk. En del som man ska fira med nu.
Matdags (:

Tjau

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0