Morgonbussen

Jag åker allt som oftast buss in till skolan, ja jag bor ute på landet och tågtrafiken är för himla dålig här ute. Hatar att de tog bort tågspåret som i princip gick utanför mitt hus för 20 år sedan. Svinstörigt.
Bussen är väl rätt okej ändå förutom alla människor som inte verkar ha något som helst vett i skallen alls. Ingen har det i skåne över huvudtaget, inte när det kommer till att åka tåg och buss i alla fall.
Vad jag försöker komma till är;  Varför packar alla sig kring dörren innan bussen/tåget ens har stannat? Det finns gott om tid att resa sig, går genom korridoren och kliva ut genim dörren från det att tåget/bussen har stannat, särskilt på bussen där chauffören ser om man är på väg av. Samma sak är det när folk ska på tåget/bussen. ALLA packas runt dörrarna innan de som är på tåget/bussen ens hinner kliva av..fan, åk till sthlm och lär er rutinen, de där uppe vet iaf hur det fungerar..Bonnläppar!
Det är särskilt en rödhårig kille på bussen som jag har lust att strypa, just för att han springer till dörren, ganska vingligt så han knuffas ju rätt hyfsat också. DÖD ÅT DIG! Sitt ner tills bussen har stannat!


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0