Du får inte knacka på min dörr.. om du inte är beredd att komma in..

Det har minst sagt varit en.. intressant helg.
Vi börjar från Torsdag, då jag först beställer parfym till mitt förråd.. På eftermiddagen bär det till tomelilla, massa film och mys och oerhört god lax-fiskgratäng(ja-aa med potatiiismooooos) innan det rullas till Tingvalla på isiga vägar.
Hela kvällen var det fullt ös, vet inte hur många tusen det tjänades i bara garderoben.. förstår inte hur folk kan vara så desperata att dansa röven av sig dagen efter julafton.. blev lagom med dricks om man säger så, tillräckligt för att täcka parfymen jag beställt och lite till.. Och vi delade jämt på 3 personer..
Var hemma runt kvart i 5 på fredag morgon, upp igen vid 1030..
Hursom så blev jag rätt avis på alla som var ute i torsdags så vi tackar Pysen (lovelovelove) för inbjudan till en sjukt trevlig förfest, galet ÖJA och mjuk soffa att sova i de få timmarna vi skulle få lov att sova på fredagkvällen/natten/morgonen. Kom i säng runt 0430 och upp igen vid 8.. för att åka till Lund och Malmö.. vilket egentligen skulle klassas med självmord med tanke på nattens bravader.. men jag fick lite smått & gott inhandlat men inga skor som var det huvudsakliga syftet.. Ångest, nyår på onsdag, har klänningen fixad (nästan färdigsydd, lite detaljer som ska till bara, det kommer opp, lovar!), väska och naglar och det mesta klart.. men inga skor?!
Fick släppa ångesten, för väl tillbaka i Ystad for vi omkring för att hämta upp Pysens träningskläder och Volleybollar för att sedan rulla ut till Bollerup och lira med gamla laget (LOVELOVELOVE). Riktigt roligt, men önskar att jag fått en större bit mat i magen.. för energin sinade rätt fort.. Saknar YVK </3
Sen rullades det hem igen.. hem, konstigt ställe att vara på.. var hemma knappa 30 minuter innan jag begav mig igen till tomelilla, vilket uppskattades!
Vägrade gå upp i morse.. vi låg till 12 i alla fall innan det bakades scones, blandades yogurt och gjordes kaffe till frulle.. En snabb dusch och en jävla stöt av fönen(när den var urkopplad) innan vi begav oss till Gustav Olssons sko.. Och hittade skor! Jag har stora fötter (strl 42, LID med mig.. :( ).. vi provade och letade.. men de flesta skorna var.. rent ut sagt.. TANTIGA.. så nej.. jag hade nästan gett upp hoppet när expediten kom med ett par rätt fina vagabond, gav mig dem och säger att det är strl 41.. rymliga sådana och jag trodde jag skulle dö på stubben! De passade!
-säker på att det är en 42a?
-Jo, jag kollade inte men antar det eftersom den verkar passa?
Ställer mig på ett ben och kollar storleken.. 40? Va?
Rymliga storlekar, jo man tackar!
Raketer inhandlades stunden efter vi släckt en brand i en soptunna.. okej, vi & vi.. Johannes släckte elden.
Nu är man hemma.. sitter & funderar.. polerat naglarna, smort fötterna och pillat på klänningen igen..

Är mitt i en upptakt.. Men läs rubriken..


Du får inte knacka på min dörr.. om du inte är beredd att komma in..

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0