Kommunikationsproblem

Ett långt ord som sammanfattar vad man utsätts för varje dag. Inget konstigt. Men att hela tiden röra sig mitt emellan alla dessa som inte verkar kunna kommunicera riktigt med varandra är faktiskt ganska jobbigt.. Och ja, jag kan känna mig trängd ibland vid de tillfällen då jag faktiskt väljer att inte göra något åt det och låte folk lösa sånt själv.. trängd för att jag får dåligt samvete och för att jag vet att jag kan lösa det genom att be dem tänka igenom vad den andre sagt och tolka det som det borde tolkas.
Det är så segt att behöva tala folk tillrätta hela tiden.
Tänk själv människojävlar!

Hundar är livet! De säger ingenting, genom sin närvaro finns de alltid där, de hör alltid en(med tanke på att hundar har x16 bättre hörsel än människor). De bara finns som trevligt sällskap.
Vem behöver egentligen en annan människa att kommunicera med när det ändå bara blir fel för att folk inte tänker efter?  (Man gör ju bara desperata försök att föröka sig med andra människor, varför prata med dem?)
Och så finns det dem som tänker för mycket..oftast är det den destruktiva procenten av befolkningen, eller de som försöker vara överlägsna..dvs dem man inte kan nå i alla fall även om man har något smart att komma med.
Fan, så svårt är det inte att fatta att alla inte pratar samma språk? Även om båda pratar svenska.


tjau

Kommentarer
E

du snackar ju förfan inte heller svenska i detta inlägg. jävlar vad du svamlar. haha



PUSS

2008-12-05 19:28:35
URL: http://emmaebba.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0