Poppis bland barnen Boman

Idag bestämde jag mig för att trampa bort till kalkbrottet i Ar. Hade först i sikte att trampa ända bort till blå lagunen, men allt eftersom jag la kilometer efter kilometer bakom mig så for det förbi allt fler bilar.. suck* De skulle såklart till blå lagunen..trodde alla dumma turister skulle till fårö med tanke på att kön till färjan gick upp förbi vandrarhemmet.. och det är nästan 2 km från färjan och upp dit. Schysst, 2 kilometer kö..
I alla fall, jag smet av till ett annat brott nästan precis intill där det står en elstolpe mitt i brottet.. kul att dyka om man har sån utrustning med sig (: Där smackade jag upp filtar & handdukar, lager på lager eftersom det var stenstrand. typ 4 personer till där. Hur gött var inte det?
Där låg jag hela dagen tills Ankipanki ringde vid 4 draget & frågade om jag ville till blå lagunen och bada med barnen, WIO!
De flesta hade begett sig hem så det var fritt fram att bada och det var minst sagt poppis, 2 barn som klättrar över, runt och över en konstant! Underbara!
Sen när det var dags att värma sig på filtarna igen så hade jag båda barnen på magen som skulle trycka munnen mot magen och blåsa så det blir det där typiska pruttljudet.. där låg jag.. med två barn på magen.. som pruttade i.. ja, vad kan det ha varit? En halvtimme? Hur lättroad får man vara?
Sen vart det dags att åka hem kring 7 draget, skööönt att ställa sig i duschen minst sagt.. men jag förstår inte en sak..varför får jag ingen färg? Har blivit rosig om kinderna..kanske lite på rumpan :( Tycker inte jag får nån färg annars.. Kiss..
Jag måste vara brunare än mr. J när jag kommer hem! Gah!
Efter dusch och allt det där så mötte jag upp Isak utanför matsalen då han först ville hem till mamma, sure, följer med honom dit, sen tillbaka till matsalen för ah nville ha macka, kött och gurka.. mysko kombo men han åt som en gris..sen var det dags att gå hem och sova.
Jag går nerför trappan från Ängegården och efter mig springer en Isak och drar i klännignen på mig.

-KRAM!?

Sure, kramar om isak och får en blöt smackpuss på munnen.
Vadå, har jag blivit poppis? Isak = Underbaraste ungen ever!
David ör bra underbar han med, men Isak och jag har något (:

Tänk den dagen man själv skaffar barn? HUUUU! Tur att det är långt dit (: Inte det att jag inte tycker om barn.. men a..de kräver så mycket.. som jag inte har.. än.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0