tjugotre

Jo, lite hemlängtan har jag allt.
Vakna upp av allt solen lyser in i rummet..orka ha gardinerna fördragna? Gå och öppna fönstret för att det troligen är väldigt varmt i rummet..eller för varmt för att sova vidare..men lagom för att dra sig en stund till.. Titta på det överfulla skrivbordet och på datorn.. kika på min stereo på hyllan längst bort i rummet, ta kontrollen och sätta på det som ligger i helt enkelt och njuta av lite lätt musik.. kanske vända på sig och känna de svala fläktarna utifrån.. lite skrammel från köket under mig.. Mom kanske är vaken och håller på att göra kaffe..eller så är det Anna som gör frukost som hon sen tar med sig upp på rummet.. Pops som bankar och skruvar nånstans i huset..eller så är han ute och cyklar några mil nånstans..eller så drar han igång motorcykeln och brummar lite med den..
Jag drar på mig morgonrocken och traskar nerför vår superbranta trappa som jag för övrigt lärt mig gå i mitt i natten utan problem..
Lara kommer och hälsar glatt godmorgon och snirklar sig runt benen som en katt tills hon klunsar ner på golvet och vill bli kliad på magen.. och hon ger sig inte i första taget.
Jag drar på mig träningstop & shorts och tar en låååångpromenad med Lara som jag vet att hon tycker så mycket om.. När man väl är ca 3 km hemifrån så slutar hon det vanliga "jag ska bara kissa och sen hem" beteendet och njuyter av promenaden..går och lyssnar lite i marken, hopapr till när hon faktiskt hör något och skjuter tassarna ner i marken (som en räv?) Och lyssnar igen?
Solen som steker och fåglar som försiktigt kvittrar här och där.. Vi går ner om Knappsdala och uppför den långa backen, här är det roligast att lyssna i marken eftersom diket är så djupt.. rundan tar väl en timme att gå.. Traskar in och är hungrig som en varg men gott uppfriskad av promenaden. Äter en macka och dricker lite kaffe.. sen kan man traska runt i huset och orientera sig på vad de andra ska göra under dagen, vad man själv kan göra och vad man bör göra..
Stranden kanske? Åka in till stan och träffa Krill, kanske Ina om hon inte jobbar?
Eller så åker man till Malmö med Jeff som för övrigt är en av jordens roligaste människor! Eller så åker man in till Jenny och Fredrik på en spontan fika..kanske IKEA? Köttbullar?
Eller så kan man åka till simrishamn..hänga med Hångelberg, Hannis? Eller kanske Punki.. Eller så åker man till Kivik och hänger med Julian..Eller Anton i Ravlunda? Inte för att jag har hängt i Ravlunda innan, men han är en sån där trevlig grej man kan göra sånt med.. Julian med för den delen..
Eller så drar man till stan på kvällen och kör några timmar på gymmet för att sedan traska åt jyskhållet och upp på Dillgatan och in till fröken Nilsson som väldigt ofta har något trevligt att bjuda på. Chips eller mor Ingrids spagetti & köttfärssås och många trevliga ämnen att vädra för att sedan göra något annat spontant och roligt.
Hannis ska flytta till Karlstad. Det är jättelångt bort.. Tar 8 timmar med tåg..io..Ska bli roligt att komma hem den 11 och träffa henne, jo.. Hemma strax efter 12 i lilla Fröslöv, packar upp och fixar litta, sen bär det nog mot Simrishamns eller Ystads volleybollplaner med lite grill osv osv (:
Sara kanske försvinner till Luleå.. Det vill jag inte heller :( Det är ännu längre bort, buhu! Vad ska det bli av mig då? Mattelärare.. sure (: Men jag blir ju sjukt sugen på att också flytta hemifrån när alla andra gör det.. men åh.. jag lider ju av sån hemlängtan..som nu..

Hu, vilken hemlängtan jag fick i morse när jag vaknade.. HU!
Det blev inte bättre av att jag försökte skriva av mig den :(

Kommentarer
sara

jag ska laga till lite spaghetti och köttfärssås till den elfte!

2008-07-18 12:18:01
URL: http://aaua.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0