Islandshästar

Idag kom vi då äntligen iväg med islänningarna och jag kan inte säga annat än att jag inte upplevt mer frihetskänsla på länge. Gauta tog mig genom snår, över fält och stigar i flytande härlig tölt eller full galopp. Längesen jag red sist men med henne kom jag liksom hem igen, jag kom inte hem bokstavligt utan jag själv i mig själv landade. Det blåste friskt, hade precis regnat och solen strålade medan vi for över fälten och genade förbi de andra i rasande fart, det är underbart att ligga över manken när en häst sträcker ut i full galopp.. Dock är jag bränd på kinderna nu.. (: Skönt!
Imorgonkväll ska det bära ut på en ny tur kanske, om tiden tillåter. Hoppas!

Frivilliga föygkåren kommer imorgon, får väl se om Hans och Peter känner igen mig. Jag är ju trots allt "matis", jag var det förra året i alla fall. Måste fråga Hans om bilderna från min och Johnnys sagostund från förra året.. hm..

Jag köpte en flaska kiviks juice idag.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0