Studentfirande i simrishamn, gladsax, strandpaviljongen, stranden, havet, skogen, fluff och skoskav.

Jag har sovit ca 3 timmar.. från 0700-1000...Vad hände egentligen? Magen kurrar något extremt och det känns relativt svajigt när jag går.. omg, vad hände?

Igår gick jag upp kring 0730. Jag skulle till Forum och skriva upp för MC. Om jag var nervös? Gissa? Hade knappt pluggat något. Men skrev godkänt så jag kunde andas ut och åka hem igen med ett flin på läpparna.
Bodyn drogs på, skärpet knäpptes i midjan och jeansen viktes upp.. och skorna får vi inte glömma.. jag lär inte glömma dem.. aj.

Pops kör mig till bussen, sol..eller i alla fall inte regn men sjukt hotfulla moln i himlen.. 1 minut efter han kört så öppnar sig himlen. M, najs.. :(
Möter i alla fall upp maulin på bussen som ska ta oss till simrishamn :D Skoj skoj skoj och vi traskar runt i simrishamn i jakt på blommor, kort och band och hittar detta på samhällets lilla gulliga torg. Vi pysslar en stund tills vi bestämmer oss för att köpa knästrumpor som ska lindra skoskav under kvällens gång.

Utgången var sjuk skoj, folkmassan, pirret och glädjen som surrade i luften. Jag vill göra det igen! Otur med lite regnskurar när de kom ut och under paraden ner till torget igen där rektorn skulle hålla fint tal.Sen vart det korteges hit som dit och runt 17 slaget så åkte vi ut till Gladsax där det bjöds på mat och massa dricka. Jag insåg rätt fort att det skulle få katastrofala följder om jag skulle korka upp skumpan senare under natten.. sjukt gott dock. Men!

Strandpaviljongen. Inte såå jättemycket att hurra för om det inte hade varit för att jag var så go go go som jag var. Litet, dyrt och dåligt golv. Tror jag fastnade med klackar 7 ggr under kvällen.. då bara av att traska runt och mingla som ett dumt fyllo. Ja, ni vet.
Fick en ros av Plutten (: made me happy (:
Var också tvungen att inviga stranden med min närvaro.

Efterfest hos fluff. Alla hade sagt at tdet var fest där men ingen hade hört fluff säga nåt.. Det blev efterfest där i alla fall.
Sen bad i havet ca 0300 på morgonen.. KALLT SOM FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN. hahahaha

Tillbaka hos fluff så lovar Anton att ta hand om mig, ligger tvärs över honom med min inte allt för fagra kropp. Han gjorde det magiska och killade i ansiktet, håret på armarna.. a medan jag låg och slumrade. Mews.. hade bestämt mig för att inte somna så det var en tung fajt där medan han får mif att somna och jag försöker hålla ögonen öppna..0520 blev vi hämtade av hångelbergs mamma och HON är en ängel om NÅGON!... Hon satt och åt baguette med ost och drack kaffe med mig i väntan på att jag skulle gå till nästa buss som gick hem.. Så rar, såna får man leta efter (:
0622 kliver jag på bussen och får den dumma kommentaren fälld "fryser du? du ser lite sliten ut, hehe" av en runt och glestandad gubbe som skulle vara chauffören.. slänger mig in i ett säte och sitter med ena ögat öppet hela vägen med risk för att somna och hamn i ystad istället för valleberga där jag skulle av.. Det sved i ögonen att ha de öppna.. hemma kring 0710 då jag tvättar av sminket och går och lägger mig..finally. vaknar igen 0958.. Gott.

Jag ska festa i simrishamn oftare. Särskilt på studenten. Det enda man ångrar nu är att jag inte hade studentmössan med mig under dagen/kvällen & natten. Den var hemma. SKIT.

Hamnade i tidningen ;) ahha
SE RÖD RING (:

Ont i fötterna, magen känns konstant tom.
Det känns som om jag blivit född på nytt för när man är såhär.. bakis.. och trött och sliten så får man så himla mycket mer intryck av saker. Som till exempel när jag bestämde mig för att gå ut barfota på gräset.. vartenda grässtrå som killade på undersidan av mina fötter kändes, vinden var så extremt frisk och solen så extremt varm. Som om man känner det för första gången i sitt liv. Och melonen mamma skar upp..aldrig har melon smakat så mycket. Stackars min kropp.

Idag ska jag inte göra någonting ALLS. Inte gå på sommarfestival i simrishamn. En annan gång. Min kropp ska vila.
Kom och vila kroppen med mig? Jag har film och fixar popcorn?

tjau

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0