känsliga tankar på bussen..

Efter en sjukt rolig dag i Jonebergshallen i simrishamn bestående av volleyboll i dess skönaste drag så måste jag säga.. AJ, phew!, oj..shit, haha & waaaw!
Jo för att, jag har fått en smash på ögat av Henrik, sjukt hård..men jag överlevde..
OCH för att jag fick en mustig serve av Muck i nacken.

Och det ni, det sulade härligt i skallen!

Följde med Hannis hem efter allt spel och pizza & kebab kränget på pirri pirri. Lekte med Floyd, världens raraste pudel.. fick också veta att Hannis ska flytta till karlstad..Mindre kul =(


Satt på bussen hem och Coldplay börjar spelas i öronen på mig.. X&Y, Talk, Swallowed in the sea.. och till slut.. Fix you.. Jag förstår inte varför jag har låten kvar på min sony.. Blir alltid så ledsen när jag hör den. Jag känner mig så självisk, dum och hemsk. Varför? För att Andreja inte är kvar, för att hon inte fått uppleva allt det här, detta året.. Jag fick uppleva det och har klagat ofta på att jag hatar Ystad, skåne..ja allt.. att jag bara vill härifrån. Det hade inte hon velat. Fan njut av livet.

Scenario 23-27 maj -07
Onsdag. Volleyboll nere på Beachen på kvällen som vanligt varje onsdag..Vi var ganska många denna kvällen och hade väldigt roligt. Jag spelade i magtröja, vilket Andreja inte var sen att kommentera.. "FAN vad snygg du är Sara!" och jag flinar lite dumt och vi fortsätter bolla en stund till innan vi spelar på riktigt..
Torsdag. Sjukt jobbig dag i skolan som vanligt och jag kommer hem på kvällen och gör det jag ska..helt ovetandes om olyckan som skedde på eftermiddagen i övraby..
Fredag. Först har vi Näthandel hela morgonen och sen när jag kommer till Webdesignletionen så har Niclas kort genomgång och vi behöver bara lämna in våra små "projekt" sen är kursen avslutad och jag får VG i kursen.. är hur glad som helst och nöjd. Ser Jeff som suckar och tittar längtansfullt på mig när jag går ut ur klass rummet och är precis påväg ut från skolan när jag får smset från Aaua.. "Har du hört vad som har hänt? Ring om du behöver prata?"
svarar.. "Vadå? Nej? Berätta!"
Aaua ringer upp.. och Allt bara stannar. Va? Nej, det kan inte vara Andreja? Men..hon var ju på beachen i onsdags? Nej, nej, nej, nej, nej, nej, NEJ!
Ted kommer och hämtar mig. .ser mig rödgråten, förtvivlad..förstörd. Borta i ett vakuum..kommer inte ihåg hur länge vi körde runt i stan innan vi åkte hem till honom där jag kunde krypa ner i hans säng och gråta. Detta var vår sista helg ihop också på lång tid, som var tänkt att bli jätterolig.. men det gick inte. Ingenting var roligt, inte då.. Det gick inte..
Jag åkte till Aaua på kvällen..vi pratade, grät.. lyssnade på musik..lyssnade på alla ord i texterna..och däribland Fix you..
Lördag. Jag vaknar och är rent yr i huvudet..sovit alltför lite, gråtit för mycket. Inte fattat vad som hänt, försöker komma ihåg då allt sköljer över mig igen.. Jobbiga jävla lördag.
Söndag. Ted åker tillbaka till göteborg och jag åker till Sissela där hela laget samlats för att prata och trösta varandra.. Det fanns inte.. jag vet inte.. går inte att säga så mycket om det.. detta är säkert tredje gången jag skriver detta här i bloggen.. Jag måste få det ur mig, det vill inte försvinna..det gör ont i mig..varje gång.
Veckan efter åkte jag till Gotland för att spendera sommaren där med jobb, kompisar.. och allt vad det innebär.
Det blev många sömnlösa nätter och många tårar och mycket längtan hem. Jag behövde komma bort den sommaren, även om jag kanske inte riktigt ville.

Jag grät idag på bussen hem till Fix you... Det fanns inget annat, det var jag..ensam..i världen.. ingen annan. Bara jag och mina ynkliga tårar..

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse?
When the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?

I promise you I will learn from my mistakes


tjau

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0