München bryggerier, tallkrogar, bussar, taxi, Lemurer och tåg.

I fredags morse steg jag upp 0515 för att ta bussen till ystad, sen tåg till malmö och sen tåget till sthlm! Dock kostade det ett krossat mobilglas då jag hade monilen i luvtröjan.. fan! :(
4,5 timmar tåg - träffa mackan på stationen och bära hans förbannade stövlar ut till tallkrogen. Iofs tog vi tub & buss(som för övrigt var jävligt varma = jag får panik) ut till Naima. Trevligt (:
Kvart i sju blev vi hämtade av taxi & körda till münchenbryggeriet på söder. Sjukt rolig kväll är väl det enda jag kan säga? Om man bortser från dansfeber i fötterna (dvs ont). Kände mig precis lagom fin i min långa chokladbruna klänning, dans-snöre runt fingret och svepande släp när vi dansade.. åh! Det var underbart! Fantastisk mat och underbart vin! (:
Tillbaka på Olympiavägen runt halv 4 så vi kroknade rätt fort, jag iaf. Frös som en idiot och klängde mig fast på M för resten av den natten/morgonen.

Frukost, emma på TV då hennes pop skrapade fram lite pengar på triss. Fint!
Dock hatar jag hennes föräldrar..de som inte vet behöver inte bry sig. Men det är ett djupt hat (starka ord) som bubblar i en och det är svårt att le mot er när ni behandlar henne som ni gör.

Vid halv 2 steppar jag uppför trappan från Tuben vid St eriksplan (sankt eriks-plan eller sankteriks plan?) Och pilar bort till Norrbackagatan 12.
GRANATH! **** så kommer du in. A tack (:
Fick lite saft och solade i fönstret innan vi pilade nerför gatorna i stockholm stad.


Blåbär var första anhalten då vi njöt av lite blek blåbärssaft och vegetarisk lasagne..för min del iaf. Synd att den var utan keso.
Odengatan, Odenplan, stadsbiblioteket, sveavägen, birger jarls gatan och valhallavägen.. a.. sure. Jag hittar i sthlm nu!
Tog otaliga bilder på lemuren, vilket tydligen inte var poppis..agenten hon såg ut som i svarta pilotbrillor, skjorta, slips & telefon i högsta hugg.. jag strosade runt som en dum turist med kameran runt halsen.
Köpte glass inne på Muren och jag velade väldigt mycket om en I <3 Stockholm t-shirt.. blev utan. Nu fick jag en roligare idé för att jag skrev det (: haha
Vi förfärades av ett sjukt stort antal emos på en & sammma spot också.. lemurens kommentar:
-"Det måste vara deras nationaldag idag"



En pepsi och en hård kram..sen var det dags att trampa ner till tåget som skulle lämna sthlm 1820.. tråk. Less på att åka tåg är jag.. skriv ner det. Imorgon ska jag åka tåg igen, dock bara till malmö men ändå.

Nu sitter jag här, efter en hel dags plock på rummet, lite firande av mom (hon fick en bok av mig, "Broken english" som hon uppskattade :D Hon älskar engelska felsteg HAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAHAHAHAHA )
På tal om plock.. Hittade en bok jag skrev i skolan när jag var 8 år gammal. Det är 11 år sen. Det är sick! Massa sjuka och roliga grejer hade jag skrivit, och vilka bilder! Jag är född konstnär! Jag hade beskrivit mitt utseende också, 147 cm lång, ljusblont hår och är för det mesta trött.

Ett citat från en annan bok jag skrev i hemma från 2003 typ
"Jag är en sådan där person som låter varken sorgen eller smärtan visa eller yttra sig i någonting av något."

Vad jag nu kan ha menat med det då jag själv tycker jag är ganska känslig och kan få utbrott om jag mår kiss..
tjau

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0