Lite smått & gott av allt från senaste

I fredags var jag på kalas i Malmö, Hannis hade fyllt år och vi åt god mat & kakor & tryffel med magnifikt gott kaffe!

Vapendragare Rasmus var chaffis och fick hem mig säkert till Fröslöv vid 1 mitt i natta.. Uppe igen 0600 för att packa väska, lägga iordning matlåda för en dag och sen rulla till Svedala för att plocka upp Kakan, Vickan och Carro och sen bära mot Gentofte i Köpenhamnstrakterna för lite träningsmatcher. Det gick bra, det var jobbigt, det var svettigt, det var adrenalin på hög nivå, men fortfarande inte på så hög nivå som önskas. Mer träning står på schemat.
Landade hemma halv 8, tog en powernap på 20 minuter innan jag fick peta i mig hamburgare och glo på lite familyguy..vilket behövdes för den kommande nattens jobb. Rullar in på parkeringen 2120 och får kiosken som mission för natten, stek burgare, stek korv, skit i grönsakerna..hm OK. Marika var dödsförkyld(svinifluensan) jag va dödstrött efter the lack of sleep..vi ansåg oss vara de som skulle få komma iväg hemåt först men icke! Vi flitiga små grisar hänger kar till 0400 i alla fall..Somnar strax efter halv 5 & vaknar igen, KLARVAKEN, vid 10.. Mor & jag far till Komstad(på vägen dit så flyger en hök väldigt lågt över oss med något i klorna & PLAFF(!) så landar en död, sargad duva på bilrutan..HÖKJÄVEL) för att glo skor, jag retar mig på storlekarna som inte finns i min giantsize..i alla fall inte de snygga skorna.. och passar de så är de för dyra..i alla fall för min smak & tankegång.
Hem, städar huset, åker & handlar potatismjöl (hur rolig får man bli?!), tupplurar i 2 timmar, lagar mat, glor sagan om ringen, i säng 0100.. upp 0630. Hur fan bär jag mig åt?
Har i alla fall klarat en dag i skolan med VÄRLDENS BÄSTA FÖRELÄSARE.. kommer bli en ROLIG kurs..inte nog med det, har vapendragar KAKAN med mig på kursen!
Sånt gör en glad!
Handlade ett par 80-talsglajjor idag med, specialpris av fiskarn ;)
Och såg precis Donnie Darko, har lätta ångestkänslor..
natten katten

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0