A brighter day

Jag var så glad igår för att det var så mycket sol i Malmö, jag sov jäkligt gott på tåget till Ystad, dock med en dåre som satt & stirrade hål på mig praktiskt taget, men jag lät mig inte störas..
Kommer fram till Ystad.. Kallt. Grått.. Vart tog solen vägen? :(

Mamma kom & plockade upp mig och vi åkte runt & letade födelsedagspresent till lillstrumpa.. som snart fyller 18 :D
(och jag fyller 20 två dagar efter, tjoho)
Efter att ha varit inne i en butik & strosat lite och äntligen kommer ut så skymtar jag på nytt isblå himmel och sol (: Underbart! Blir nåt helt kopiöst glad av sol! Det räckte att man önskade sig den så kom den..
Mor lämnade mig en stund innan jag började på jobb eftersom hon skulle lämna blod och jag skickade med henne lite protestfrågor till avdelningen eftersom sist jag ville lämna blod så hade jag för lågt blodvärde. jag hade 120 och man ska ha minst 125..det är i alla fall riktlinjen. Men jag är frisk som en mört och stark som.. ja, stark i alla fall och frisk.De bad mig hur som helst att komma tillbaka om 5 år..? Hallå..? Ska jag vänta 5 år på att komma tillbaka..? Vänta, ska bara skriva in det i kalendern.. ojsan, den räckte inte så långt fram..

Uhm.. på väg upp från stan (efter att ha kollat på ett hiskeligt foto på mig på snuggles som Marit Lasson satt upp, yeeeees I'm famous..), promenerade vid ankdammen då en mysko snubbe stannar mig & ivrigt berättar att det börjat komma upp snödroppar nu när snön smält.. "Det är ett riktigt vårtecken! Visst är det skönt?".. Haha ja, it sure is..

Nu blir det flygande jakob. Nej nisse, inte flygande drake. Lägg dig & erkänn att jag vann. Puss.


Förresten! Vi vann med 3-0 i söndags mot Ängelholm. Vår plats i div 1 2009/2010 är säkrad <3

tjau

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0