Traumatiska Pulkaminnen

Jo.. Det har pratats om pulkaåkning till helgen om snön ligger kvar..vilket jag tror/hoppas/vill.
Pulka är ju en sån där grej som de flesta aldrig kan sluta hålla på med eller tycka är mindre roligt oavsett hur gammal man är.. men jag kan inte komma ihåg att jag åkt pulka sen jag var 9..

Hedvigsdalsbackarna, jag var kungen där & for nerför & uppför backen dagarna i ända, de dagar snön tilläts ligga kvar i alla fall.
Alla vet att det går ännu snabbare med en kälke, särskilt som 9 åring då man väger något kilo mer (jag var en liten knubbis).. Jag snodde kälken av storstrumpa & satte fart neråt.. det jag dock glömt ha med i beräkningarna var att jag satte av i den del där Storstrumpa var kungen, dvs där det var ett dike längst ner som man smidigt hoppade över med rätt teknik.
Den tekniken hade inte jag.
Jag for ner, kälken satte sig i diket, jag for framåt & landar på magen så jag kräks, bandet på kälken jag håller i dras åt så den smäller mig över ryggen.



Aldrig mer pulkaåkning.



Till nu. Kanske.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0