Udda

Igår fick man då äntligen träffa Markus! Vi har typ haft varandra på msn i 2-3 år(?)..Kommer inte riktigt ihåg hur eller varför vi la till varandra, men vi gjorde det & har snackat peau on peau.. Anledningen till att vi sågs var ju för att de spelade på Tingvalla och jag råkade ju jobba igår också, inte så att man sett till att få jobba då för att utnyttja tillfället men visst. ;)
Det var en del mysko människor där & en del rätt trevliga, andra bara udda.. Fick en skiva under kvällen..som jag trodde jag skulle få av Markus, men nänä, Charlie kom med skivan.
Kom hem hyfsat safe efter en ordentlig rattning på en 100 meter lång is & snökross-sträcka där jag var på väg ner i diket. Det var -12 kallt och det var ett tunt lager med tjock dimma som strök sig längs marken så det var praktiskt taget omöjligt att se vägen..jag hade haft klydd med den lilla sträckan när jag körde till jobb så jag fattar inte varför jag inte tänkte på det när jag körde hem igen. Dumhuvud.
Jag klarade mig hur som helst.

Nu har jag beställt lite kläder från HM (Lovelovelove) Bland annat en jeans-jacka & lite kjolar (hör & häpna). Egentligen har jag inte pengar till det, men jag ville ärligt ha något fint och det är så roligt att beställa kläder. Man blir så glad när paketet kommer. Hoppas det passar bara..:s Ska ju egentligen betala av mammas bilreparation(bucklat dörren) där självrisken gick på typ 5 ''. Så jag tänkte ge henne den summan & blir det billigare så får jag ju pengar tillbaka. Sen sparar jag till ett nytt skinnställ också, har sålt de gamla grejerna & ser mig om efter ett nytt. Hade tänkt sälja hojen med & sätta in dem i fonder innan jag köper en ny sen. Fettfett! Har ju drömmar om en yamaha fazer 600..eller liknande historier.

Över till lite udda saker igen.. I höstas fick pappa en skruv lös och blev kär i pendelklockor med slagverk så vi åkte runt i skåne/södra sverige för att titta på dessa olika ting med skyhöga prislappar.. sen kom pappa på att han hade fått en pendelklocka från jobb för ett par år sedan och fräschade helt enkelt upp den och nu pryder den väggen där nere.. Grejen var att det har ett slagverk, men har aldrig slagit ett enda slag. Fast när mamma drog upp den första gången här hemma så började den slå.. Den slog sammanlagt 365 gånger (!!!) och efter det har den varit knäpptyst, kanske skramlat till lite rossligt då och då men aldrig så man egentligen fattat att det var den.. och nu för ett par dagar sen så började den slå vid 7 slaget på morgonen. Bara ett slag, men den slog.
Och nu har det börjat slå rätt antal slag i timmen..fast en halvtimme för tidigt. Dvs 1930 slår den 8 slag osv.
Sjukt skum klocka, men med viss charm.. bild kommer när jag laddat upp batteriet på kameran.
Men som sagt, den är skum..den slog 4 slag innan när klockan var 11.

Nu ska jag seriöst ta tag i tentaskrivandet. Det är kul med plugg, lite hjärnskrynkel och känna att maskineriet i huvudet fortfarande fungerar. Även om det är ett jävligt lätt (intressant) ämne.

tjau

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0