Mönstring

Jepp, the big day was today.. 0526 ringde klocka första gången och någon minut senare var jag uppe & flängde runt i huset för att få ihop mina prylar. Packade nämligen inte bara för mönstring, min tanke var att hinna volleybollträning i malmö 1830 också..
Hatar att åka buss, särskilt när det är trångt och varmt på bussen.. ffs, man har ytterkläder på sig som man oftast inte planerar att ta av sig.. sänk temperaturen!
Kom hur som helst fram till Kristianstad och stod nere vid resecentrum en stund och vände lite på min snyggt utprintade karta innan jag började traska mot mitt mål.
Jag kom fram, noterar den höga procenten av killar som slant omkring i byggnaden, kränger in mina prylar i ett skåp och snor med mig en pärondricka till inskrivningsprovet där jag får svara på en massa frågor om mig själv och om andra saker.. en del rätt dumma saker också faktiskt.
Sen skulle de testa ens förmåga att tänka logiskt.. Älskar såna där frågor när de vänder & vrider på saker och man ska uppfatta följder osv osv. Fast jag fick bara en 4. Jepp, vetenskapligt bevisat att jag egentligen är ganska korkad bakom denna vackra fasad. Fast säg inte det till någon.
Sen bar det till blå salen där jag fick sitta & vänta i 2 timmar för att en nisse skulle komma och säga till oss att det var dags för lunch. Fattig sådan med.. Pytt i panna, knäckebröd och blek saft. Hallå, vart blev salladen av?
Hur som helst, tillbaka till Blå salen och väntar in psykologen som bedömde det han skulle bedöma. Jag fick en 6a av honom.
Time to go to the nurse, muskeltestet resulterade i en 6a där med och jag kan lyckligt och stolt äntligen säga att jag har växt 1,5 cm!
Den här bruden måttar 181 cm! <3
Sen lite andra småsaker som genomgång av hälsodeklaration, hörsel & syntest (perfekta båda två), EKG och lite sånt..
Sen till doktorn som kolar temp (hade fått feber under dagen :( ) Men säger att jag mår bra för att få göra konditionstestet också..
Också där fick jag en 6a. Det som retar mig är at om jag hade orkat trampa i 13 sekunder till hade jag fått en 7a och fått lov att göra jägartestet med..

Preliminäst inskriven som Mc-ordonnans på Livgardet i sthlm med inryck januari 2010

Två veckors betänketid, vi får se.

Planen att träna volleyboll sket sig så jag kan skippa drömmen om att få spela match på lördag :/ Mådde kass efter och var sjuuuuuukt trött..

Nu ska jag krypa ner med gos <3

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0