Gotland - Natten, dag 1 och dag 2

I måndags åkte alltså jag och Sara. Allt gick enligt planen, vi kom iväg från Ystad vid 1320 då vi rullade från Willys efter att ha inhanldat lite Pepsi max (: Första stoppet tog vi i Jämjö då vi hade ca 8 mil kvar till Kalmar, sedan landade vi i oskarshamn ca 2 timmar senare och tog oss en pizza nere i hamnen i Oskarshamn. Endast soft från 18-1930 då vi traskade upp i stan och rullade ner till terminalen. Tyckte vi var bland de första att komma dit och ändå fick vi rulla på näst sist.. dummisar.

 Vi skrek av glädje när vi kom upp på deck och fottade Oskarshamn och fastlandet som sakta försvann ur siktet. Vi fikade inne på restaurangtorget och snackade om barn och hur man egentligen bäst blir en klok människa, hur lite en del egentligen tänker och vad för mycket tänkade leder till.. personligen tycker jag att jag har ganska mild balans på för lite och för mycket tänkande.. oftast i alla fall.

Vi rullade av färjan i Visby vid 0020 då vi tuffade igenom innerstan innan vi kom ut till 148an mot Fårösund. Kvart över 1 landade vi på Bunge vandrarhem och det hade inte blivit mörkt än.. det var nästan så man anade morgonljus istället för kvällning.. Vi kom till den stora dubbelsängen, det lilla rummet i "ladan" som var rent, städat, bäddat.. allt man kunde önska sig efter en lång resa och va rhut trött som helst. Jag var ganska sliten med tanke på den tråkiga sömn jag haft och den idiotiska klarvakenheten jag drabbades av vid 0721 på måndagmorgonen.
Vi somnade som stockar och runt 0730 kom det in två små nyfikna huvuden på vårt rum. Vi var efterfrågade och efterlängtade av både Isak och David, vilket de firade med lite trumpetfanfarande.. till vår Trötthet. Jag kvicknade snabbt till och vi traskade bort till matsalen kring 8 snåret och njöt av den första av sommarens alla dagars Frukostbuffé som min nya vapendragare i köket, Lovica(uttalas med S på c:et), serverade.

Vi packade upp våra oerhört stora väskor efter det och jag förbannade mig själv att jag packat med så mycket.. Jag fattar inte vart jag får allt ifrån.. ärligt, 10 par skor?

 Efter detta greppade vi vars en cykel och trampade ut till Bungeviken, den långgrunda stranden 3 km från vandrarhemmet och senare ut till Bungenäs där vi har ett ortoligt vackert stenbrott, läskiga kalkugnar och ett Spökhus som vi bestämt oss för att utforska nattetid.. pirrar i kroppen när jag tänker på det, bilder kommer efter vårt besök där..PROMISE!
Sen trampade vi in till Fårösund och hade lite sightseeing..i alla fall för Sara.

Ar... världens vackraste plats på jorden, en av dem i alla fall. Kalkbrotten (den lite gömda och Blå lagunen) fick bli den plats där vi parkerade våra handdukar och somnade i solen (: Helt underbart om man bortser från att man vaknade av en dregel-blöt kind xD

På kvällen packade vi in oss i rymdskeppet (Anki & Mickes Merca) och for ner till Roma-Teatern där vi skulle få se en uppsättning av Shakespeare, årets pjäs är "Som ni vill ha det". Jag fick inte riktigt grepp om den om jag ska vara ärlig, det var en del tankeställare och rätt roliga avsnitt men det känns som om akt 1 var för långsökt och för mycket för att egentligen förstå den. Själva historien följde jag ju, men det var en del saker jag inte fick grepp om. Akt 2 snorde ihop säcken rätt bra men jag önskar den hade varit längre då istället. Det hände mer då helt enkelt. Men det var kanske rätt balans i alla fall.

Idag då, nummer 2 i skaran av alla dagars serverade frukost.. Lite chill och sen följde jag Sara till färjan, hon skulle till jobbet, första dagen på jobbet. Alltid lika intressant. Efter vi vinkat av varandra trampade jag hem och körde ytterligare ett av Dan's fys-pass för att hålla mig i form till hösten (: Sen var det jobb-dags från 1400 och ärligt, det var roligt trots att man inte har rutinen kvar i kroppen.. Men det får man ju ta. Ganska mycket ny info och imorgon ska ett ärligt försök göras att få lite struktur med hjälp av "To do's" så jag är i bra form till helgen. På lördag anländer ledarna till Nästa veckas läger som Frivilliga Flygkåren anordnar. Kommer bli full fart, känner jag Peter Lovén rätt så lär det bli en hel del ändringar kors och tvärs. På lördag kommer även vår volontär från Frankrike som kommer att jobba hos oss för att lära sig engelska.. skumt.

 Nu ska jag krypa till kojs.

hajhaj

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0