Intensiva dagar..

Vi börjar i onsdags. Jag hade förhoppningar om att jag skulle få provköra en bil som eventuellt skulle komma in. Vi börjar med att vädret var mysko, rent utav jättemysko. Strålande sol och hetta.. Bakom mig lurade stor mörka regnmoln som jag lokaliserade först halvvägs till bussen när jag som sagt skulle in till stan.

En bild som bevisar detta mysko väder..

Senare när jag äntligen kommit fram till hållplatsen så försvann solen bakom molnen tids nog och sekunden innan det började regna fick jag bevittna lite sandstorm, vilket var mäktigt där man stod men ack så pluttigt på bild.

  
Ibland avskyr jag min mobilkamera, helt ärligt, den är såååååååååååååååå.........sååå kass!

Jag kom in till stan men bilen hade inte kommit in, en djup suck så åkte pappen och jag hem igen..Jag släppte det där med bilar en liten stund igen eftersom jag skulle pluggalite inför torsdagens examination i kriminologin. Torsdag morgon igen var det dock bestämt att jag skulle provköra en ford fiesta, fast denna lilla söta pärla imponerade tyvärr inte det minsta på mig.
Jag åkte in och utförde examinationen utan några större problem. Kändes rätt okej.
Tillbaka till Ystad, promenixade upp till Spania igen och bilen stod där och väntade på mig (den jag hade önskat få köra dagen innan) Den såg ltie sådär sliten och lagom charmig ut, bara det att man har 2 nycklar till bilen var väl lite special, en till dörren och en till tändningen eftersom det avrit inbrott i den. Nån enstaka repa men inte värre än att jag kan putsa upp och lacka över själv så man slipper rostangrepp.. Nya torkarblad och en städning..

Fredag. Upp tidigt, jättepigg och jätteglad! Jag plockade ihop mina grejer så for mammen och jag in till stan för att plocka upp jimmy & co för att sedan rulla till Sturup airport. Vi skulle till stockholm. Vi skulle på konsert. Vi skulle uppleva.


Ingen mindre än Bruce Springsteen skulle vi uppleva!
Det var en superb konsert, känslan, glädjen, trycket.. Den där snubben har det verkligen och han fyller 60 i september.

Hann knappt komma hem innan det var dags att åke igen dock. Sommarnatta på Tingvalla och man kan väl minst sagt säga att det var rätt bra håll igång. Mycket folk, hög omsättning.. Jag var sjukt trött och ganska lättirrriterad så jag var glad att jag blev satt i disken under kvällen..fick komma ut en del ändå men 75% av tiden gick i köket..fast framåt 4 var jag inte rolig där heller så jag tackar Johannes som tog över för mig.
Kom i säng kvart över 5.. hej och hå säger jag.

... Nu ska jag nog dra fram dammsugaren och fixa med bilen. Vi skriver papper imorgon om jag fattat det hela rätt :D


Hajhaj

Kommentarer
elin

hehe jo det är dyrt..men det var underbart att bli frisk=) japp vi ses nog ikväll, ska vara med men får nog ta det lite lugnt..ciao!

2009-06-09 16:04:58
URL: http://ellenbollen.webblogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0