Att gå på maskingym

Det är en intressant grej det där med att gå på gym. Har man tur(otur) så kommer man dit när en hel drös andra (som ser bättre ut än snittet) pushar och pumpar upp sina små muskler..eller personer som man en gång i tiden sett upp till av nån anledning eller man tyckt sett bra ut men numera ser ut som en påse skit, och man inser att man mår så fruktansvärt bra utan dem och kan se ner på dem för att man orkar en övning en extra gång mer, ens muskler kanske framträder aningen mer..eller för att de glor på en med blicken som säger "shit vad hon har förändrats"..
De första 20 minutrarna går alltid till att orientera sig på ifall man kommer ta i som fan programmet igenom eller om man bara kommer glida & ta en sekund extra paus mellan repetitionerna.. de 10 första när man sitter på cykeln, crosstrainern eller i rodden, de andra 10 för att hämta program, vandra omkring lite & sträcka på sig och till slut börja plocka fram grejer för första övningen..
Jag vet inte om jag är ensam om att göra detta men det är ofta jag bara sitter & glor på folk som är helt inneslutna i sin lilla bubbla med kramp och mjölksyra och en bild i huvudet av hur snygga de kommer bli om de orkar en gång till..och kanske en till.
En grej jag dock är fullt medveten om är allas blickar på mig när jag utför övning nummer 7.. Jag ska göra överkroppsrotationer med dragapplikatorn, 5 kg, sittandes, PÅ KNÄ.. PÅ EN PILATESBOLL.. ja, hålla balansen och göra 12 rotationer, 2 gånger på varje arm.. Måste vara en rolig syn när jag sitter där och svär för att jag trillar.. kul övning jag fick där Mats.
Det är ett bra gym jag går till, det är stort, fräscht och man får hjälp med träningsprogram om man behöver det. Det tycker jag är super (:
Go Ystad Rehab Center!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0