Tar man bort något så ersätter man det alltid med något nytt

Att en ny ångest vaknar när man släcker en annan, det känner alla till eller borde göra vid detta laget..I alla fall om man är över 20 år och smakat lite på livet, dess känslor och trauman.
Man vet också att allt ont för något gott med sig, "sunshine follows thunder" helt enkelt.
Något som hänt mig nu, som jag är glad över, är att jag äntligen kunnat ersätta Dig med någon annan. En med ett leende som fick mig att bli knäsvag. En med ett par ögon som såg rakt igenom mig, trängde igenom hela mitt Jag som gav mig känslan av handlöst fallande.
Du är alltså borta, jag är inte arg, jag är inte avundsjuk längre, du är bortom min existens, jag längtar inte längre efter dig.
Allt gott för något ont med sig, Du bor sjukt långt bort. I ett annat land till och med.
Du blåste bort hatet.
Nu över till något annat.
Jag har äntligen bestämt mig för vad jag vill tatuera. Jag har länge tänkt på tatuering men aldrig kommit på vad jag velat ha..eller jo, jag har massor av idéer men jag oftast är det så att jag gillar idén i 2 veckor, sedan lessnar jag.
Jag har en väldigt djup och känslosam förklaring till texten jag ska tatuera. Den dagen den är gjord är det tillåtet att fråga vad det betyder.
Nu ska jag smälta och fantisera om tatueringen, så kanske den blir gjord om ett år eller så.

Kommentarer
Sara

Hahaha, är det vem jag (egentligen inte) tror det är? Mon amor?

2009-10-20 16:33:10
URL: http://aupairminneapolis.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0