Magi

Det finns mycket som kan skapa lite magi i ens vardag, så man känner sig upprymd och luddig i huvudet, man vet egentligen inte vilket som är upp eller ner.
Idag fick jag lite magi.
Jag var först på en strålande föreläsning i skolan, älskar vår föreläsare, han är underbar(=KLOK, VET VAD HAN PRATAR OM, FÅR EN ATT BLI ENGAGERAD, PEDAGOGISK).
Efter det traskade kakan och jag upp i staden för jag hade velat köpa ett par jeans på HM & hitta en förbannad bok som inte kommit in på akademibokhandeln än..hopplöst. Tiden sprang iväg efter vi ätit våra subs så det blev inga jeans. Jag tar tåget till ystad & traskar bort till gågatan för att handla present till vår allra käraste krillidilll som fyller 20 år idag.
Jag gick ner och hämtade bilen och rullade bort till Mariagatan 15b(?) och traskade uppför den ringlande trappen, till tredje våningen & plingade.. hm.. ingen öppnar. Jaja, jag kör och tankar bilen & köper halebopkontant & ringer upp Krillan. En väldigt trött röst svarar och säger att hon är på BB.. Allt stod verkligen helt stilla i ksallen på mig. Va? BB? NU? Men nej, det är först om 15 dar? Va?
Efter 15 fick jag först komma så jag hängde på låset(som den dåre jag är) och knackar på i rum 9... Där är min lilla krilla, med Marcus som ligger & håller i ett litet filtknyte..
Inte nog med magi att ett helt nytt liv har kommit till världen.. Blev tillfrågad att hålla den lille grabben men vägrade då jag är oerhört rädd att ta sönder något.. sen haffade Marcus mig när jag satt mig på sängen & la vår lille nykomling i famnen på mig..
DET
ÄR
MAGISKT.
Det var en annorlunda känsla som for igenom kroppen att se det lilla knytet i mina armar.. andas, röra sig..inte mer än 2,5 timmar i denna världen..
Väldigt annorlunda.
Mycket magi.
Vi gratulerar Krillan & Mackis till nyföräldraskap, Krillan på 20-årsdagen & Bebis är välkommen till världen! <3
Känner mig fruktansvärt djup & harmonisk, trts att jag har en del att vara bitter över..
Imorgon ska man lämna blod, upp till Krillan, mackan & bebis(som man kanske får veta namnet på då också), och som vanligt...TRÄNA, TRÄNA, TRÄNA.
The new beginning, en tröja som bärs imorgon med symboliskt syfte.
over & out (:

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0