Stjärnor i kaoset

Jag gick upp 8 idag för att ha lite tid på mig att skotta fram bilen så jag skulle komma till skolan i tid.

Tror ni jag lyckades?  Icke.. När bilen väl blivit varm så tog det en halvtimme extra att få upp den från gårdsplanen och upp på infarten, för att där skotta mig fram till vägen.. Beslutade att jag inte skulle kmma till skolan i tid eftersom jag blivit genomsvettig och hade varit tvungen att göra mig iordning på nytt i så fall.. Jag bestämde mig för att skotta färdigt gårdsplanen hur som helst och frsöka få ut bilen på den allmänna parkeringen snett över torget. När jag väl börjar kämpa med att få bort drivan ut till vägen så händer något fantastiskt.

En lastare stannar & vinkar bort mig.
Och skyfflar bort all snö längs hela huset, vägen, trottoaren. Han sparade minst 1 timmes jobb för mig!

EN STOR STJÄRNA TILL DIG!

Så nu har vi snyggast trottoar i hela tomelilla :D

Övrigt idag, har kollat upp lite böcker & körscheman som ska följas/läsas och planterat om blommor vars rötter var på väg upp ur krukorna, Fredrik är ingen vidare blomfetischist som jag. Stackars blommor, har hur som hels räddat dem från en plågsam död.

Nu ska jag blocka lite möbler, det är kul (:

Har precis hällt i mig en kopp varm choklad med massor av sprutgrädde (Lidl's kreation med 33% mindre fett, rätt god..rent utav väldigt god) Rekommenderas!


peace

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0