Nåla en Gardin

Inoficiellt bor jag praktiskt taget hos Fredrik.. i hans lilla nakna lägenhet, men det HAR blivit bättre sen jag dragit hit lite grejer.
Var på Ikea igår som jag tidigre nämnt med Kristina, Mille fick stanna hemma.

Hittade tyg som jag nu ska nåla en kappa av..får sy hemma eftersom maskinen är där, orkade inte riktigt släpa med mig den hit.

Man kanske ska önska sig en egen maskin..?

Hur som helst.. ett av mina små tips om man råkar vara den som syr & pysslar själv hemma är att varje söm du ska sy, så pressa den! Dvs att du stryker med vanligt strykjärn & klämmer till veck & så (om det ska vara hårda kanter på tyger som på en gardin, hörnor och sånt) och pressa varje söm när den är sydd också, det blir slätare då (:

 

Har en liten dröm nånstans om de här jeansen som jag hittade på tre magasin för ett tag sen.. De ÄR snygga. Det ÄR CHEAP MONDAY.. För att prata om något helt annat då alltså.

 

 

Det är för övrigt Krillan som står och tjuvkikar på mig för den som undrar.

 

Ni får en bild på färdignålad gardin sen.


Kommentarer
Kristina

HAHAHAHAHA

2010-01-27 20:50:24
URL: http://mammatillmilton.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0