En underbar helg

Jepp, i Fredags for jag mot sydligare breddgrader igen. Rättare sagt Tomelilla. Jag kanske har sagt det innan, men jag hatar verkligen sträckan Tomelilla-Oskarshamn. Tänk om det varit motorväg hela vägen, så hade resan tagit 2,5 timme kanske. Men nejnej, det är sådan variation på motorväg, motortrafikled, tätort, landsväg att man blir tokig. Resan tar därför nästan 4 timmar. Hopplöst. Bra sträcka om man övningskör..man får verkligen lite av allt då.

När jag väl kommit hem möts jag av min underbaraunderbara Fredrik som av någon anlednng frågat om jag vart hunrig lite då & då under kvällen när jag bränt hem i 140 när jag blivit ensam på motorvägssträckorna...Inte särskilt, tänkte jag..men blev genast hungrig när jag fick se vad jag möttes av. Tända ljus på bord, fönster (mitt fina jus i hallen) och trerätters väntade med en flaska vääääääldigt gott rosévin. Älskade skrutt som gjorde så fint för mig! Tårar, prat, skratt, lite mer tårar och resten kan ni (: God mat.
Det var tryckande varmt på kvällen och man anade väl att det skulle braka loss vilken sekund som helst..men vi hann både somna & sova ett par timmar för att väckas runt 5-6 på morgonen av åska, ljussken & allt vad det innebär..alla fönster i hela lägenheten var öppna. En vild gissning är att det slog ner i fontänen på torget utanför..fyfan vilken smäll det blev! "Tur att man inte blev blind" liksom..
Vid 8 blir vi väckta igen av att Kenpo trillar förbi, fönsterfix stod på schemat. Jag passade på att rensa gårdsplanen, rabatterna och allmänt fixa lite så att stället såg bebott ut :P De gjorde ju inte det innan :P

Efter en del timmars arbete så knallade vi bort till Guns grill efter vars en efterlängtad 200g burgare. Får du möjlighet i livet, stanna där & ta en ägg/baconburgare. Du kommer inte bli besviken.
Därefter blev det en kort tur om Ystad eftersom lite kläder skulle hämtas för kvällen. Det blev grillat, pratat och tramsat & crockettat(Fredrik vann). Lite besök av Pysen också (: Trevligt trevligt!

Söndagen ägnades åt sömn på förmiddagen innan vi satte fart. Presentshopping, gräsklippning, göra sig iordning och sen ut till Tranås och fira Galina som fyllt år! :D Trevligt att komma ut dit till lugnet, god tårta, vattenmelonen från bulgarien var awesome (: Hlet perfekt helt enkelt.
Det blev ju inte bättre heller av att få följa med Nina & Rolle ut en tur med hästarna. Jag fick rida lilla Polli, väldigt mysig och verkade ha koll på fötter och sinne. Mycket mysigt, lite ont i benen fortfarande dock!

Igår var lika jobbigt som sist jag körde upp hit. Jag irrade omkring som en höna för att hinna med att packa, städa, laga byxor, laga mat.. allt.

Och gråtmild som jag är så blev det även tårar när jag skulle åka.. Den där jävla långa vägen mellan Tomelilla och oskarshamn.


Känner mig halv och ensam. Fredrik är det bästa som finns. <3

Kommentarer
Karolina

Men tänk själv. 7 dagar o bara vi två, lätt de kommer smälla någon gång.. :)hoppas allt är bra.. :)

2010-07-21 09:24:30
URL: http://linapinakarlsson.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0