En vecka

Nu har man strosat omkring & svettats på anläggningen och utfört arbetssysslor. Det var varmt, saker skulle bli gjorda fort och man var allmänt yr i bollen eftersom man inte riktigt kom ihåg allt rutinmässigt..men det kommer väl det med.
I fredags natt kom äntligen min älskling till mig! Ni kan tro att det var underbart att hoppa av bussen och se sin älskling stå tvärs över parkeringen vid terminalen i Visby och gråtmild som jag konstant är så kom det lite tårar. Glad, glad, glad det var jag!
Lördagen spenderades i Visby med lite shopping(hittade bara en kofta men den var sjukt värd, jätteskön & tillräckligt lång i ärmarna..vilket inte ofta händer att de är. Älsklingen hittade en massa saker..shopaholic ;D haha). Vi hittade även fram till Bistroborgen där vi åt pasta & pizza-buffé. Sjukt gott! Det bästa var ju att man kunde äta tills man storknade, vilket vi praktiskt taget gjorde. Vi hade även avverkat en promenad längs strandpromenaden och klättrat i lite torn vid ringmuren. Kvällen ägnade vi åt att ligga på en filt i kvällssolen innan det var dags att göra sig fin för en kväll på Kuten..dock blev det en besvikelse då jag kom ihåg det som mycket bättre.. Menmen!
Igår var vi på Fårö hela dagen. Vi for till Skalasand där vi låg några timmar på stranden & jag var villig att bada i havet (händer INTE ofta, är bortskämd med kalkbrott). Supermysig dag, när det kurrade i magen så beställde vi hamburgare som tog 30 min att laga i ordning och då fick vi inte ens färdiglagade pommes till, detta skulle de ha 69 spänn stycket för. SKITKASS! Efter en promenad runt sudersand så bestämde vi oss för att fylla våra bukar ytterligare med lite fika på Sylvis döttrar innanvi rullade runt Gåsemora & sen ut mot langhammars för att glo på raukar. Hittade en oerhört mysig hörna under en rauk där vi stekte lite till mellan 6 & 7.. När det blev dags att rulla hem så tog vi vägen längs hela digerhuvud då vi planerade lite framtid & diskuterade investeringar.. seriös ska man vara (:
Idag fyller Anki år, så vi bestämde oss för att komponera en fin liten present(blomma & en korg med lite gott i). Det blev en tur bort om kalkbrottet i Ar för lite bad & mys. Direkt efter lite lunch i Bungemuseets kaffestuga. SUPERGOTT!
Snabbt in i duschen & sen tårtkalas för Anki.
Rätt som det var så var det dags för min älskling att åka. Gråtmilda jag igen grinar & det kommer fortfarande i spridda skurar. Varför är det så jobbigt när jag vet att det inte är så länge vi ska vara ifrån varandra?


Hur som helst, helgen var underbar & jag längtar till den 16 då jag åker hem om till Fredrik <3


Ankor som glassar på stenar


random ppl vid Wisby ringmur


Min snygga pojkvän


Varmt, soligt & dålig mobilkamera


Upp, uppför trappan



Nu ska jag dra ihop lite pick&pack.. Ska till Lenneja, vi ska grilla vid ett nytt kalkbrott hon hittat. Chill.
Måste ha annat att tänka på ikväll. Bra plan tycker jag själv.

Peace

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0