Tornerspel i Bunge

Ikväll var jag på Tornerspel för första gången i mitt ännu korta liv.
Showen började med 2 lustiga personer som förolämpade varandra och värmde upp publiken. Ungarna blev rent tokiga när riddarna kom in på sina hästar efter en lång presentation av varje väpnare/riddare och deras sköldar. Därefter rent riddarna runt och såg att några stannade till och riktade sina lansar ut i publiken. Rätt var det var så hade jag själv en lans riktad mot mig! Jag blev en av sex tjejer som fick sitta på hedersplats. Zoé blev också utvald, tråkigt att hon inte förstod vad någon sa(hon är från frankrike) men hon verkade uppskatta showen ändå.

Det var häftigt att se showen från "podiet" om man säger så..en gräskulle med tält & i fick citronsaft & nötter av en snäll tant.
Blev minst sagt överrumplad av den här kvällen.

Nu ska jag sova så det äntligen kan bli IMORGON. Hemhemhem till Fredrik <3

peace

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0