Att tänka som någon annan.

Har precis försökt förklara nu en längre stund vad allt med politik innebär, för min lillasyster. Det blev en del långa förklaringar, och en del andra frågeställningar tillbaka för att försöka försäkra varandra om att vi förstod vad den andra menade.
Detta var inte jättelätt, med tanke på at jag inte är särskilt intresserad eller brinner för politik på det sättet. Visst tycker jag saker och hoppas att saker och ting ska fungera och vissst har jag tankar om hur..men det håller jag, för det mesta, för mig själv.. om det inte är uppenbara saker som är samtalsämnet "just nu" som man bara måste prata om, hitta på teorier och ifrågasätta osv osv.
Hur som, jag tycker själv att jag har ganska lätt för att sätta mig in i andras situationer och försöka förstå varför de tänker som de gör och vad som har påverkat dem till att tänka så.. Men detta går inte med henne. Tålamod är nyckelordet för alla konversationer med henne (i alla fall när det gäller allvarligare saker som ska diskuteras på det sätt som "vi vanliga" människor gör).

Tänk att i hela sitt liv känna att något är fel, men ingen vet vad, inte ens du själv. När känslan väl har lagt sig att man helt enkelt får vänja sig vid att något är annorlunda med dig själv och att det alltid kommer vara så.. Tänk att få ett papper där de står att du är helt olik alla andra. På ett enkelt papper. En text som förklarar att du är dum i huvudet.


Mycket är konstigt i världen.



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0