Obehag

Ja, man kan väl minst sagt säga att jag är arg över utvecklingen igår på valvakan. Obehaget växte i magen när man såg siffrorna stiga för SD. Jag förstå inte att folk går på deras politik när de inte verkar ha en susning om vad det innebär at prioritera och budgetera som är en del av basen i politik, eller hur?
Det är ett rasistparti, inget annat. Sverige är inte rasfientligt och skall aldrig bli. Jag är besvikna på er som tror att det är en hållar ideologi.

Jag är inte det störsa fanet av politik, vilket de flesta som känner mig mycket väl vet om, jag är platt och tråkig i denna viktiga fråga i livet. Jag propagerar inget på något, mer än sunt förnuft och det är jag naiv nog att tro att alla har.

Jag är så pass insatt att jag vet att vem som helst kan sätt ihop lite statistik och forma den precis som man vill, propagera med denna som bas och sen utge det för att vara viktga och äkta källor. Visst är den viktig - för er politik och Visst är den äkta - när den har gjorts på de 10 medlemmarna i ert parti. SD kan aldrig generalisera till Sverige.


Det är tuffa tider vi går mot, vi måste börja fördjupa oss och inte svälja allt folk säger och inte minst propagerar. Våga kritisera.




Nu ska jag plugga kriminologi och hoppas på ett telefonsamtal, kanske lite sol så man kan klippa grenar i trädgården.

Ikväll, VOLLEY! = Nu blev Sara glad igen (:

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0