Det här med SPSS

Jodå.. jag var helt 100 på att jag skulle föra in ett brott i taget och ange massa siffror jag inte förstod och liknande..varje brott för sig, dvs ca 3000 i den ena brottskategorin.. och ytterligare 1000 i den andra kategorin. Lätt ångest hade jag tills jag öppnade programmet & hittade en button "insert excel-files".. varför inte prova tänkte jag och jodå..där klämdes allting in, färdigkodat & klart. Fast att kodningen var något extrem(över 500 värden på en variabel) vilket jag brottades med till sent inatt(typ 12 som vanligt).. sov på saken och nu när jag satte igång med det så har mina 500 variabler blivit 6 och mina 365 dagar har blivit kvartal-variabler. Det börjar ta sig och jag kan få fram riktiga tabeller nu! VÄLDIGT INTRESSANT!

Nattens bestyr med spss gjorde att jag sov länge idag, vi åt pannkakor till frukost & för nästan 1 timme sen for älsklingen hemifrån mot frissan innan jobb.. Tomt & ensamt här igen alltså.
Kanske man kan ta hit lillstrumpa sen.


Peace

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0