Irritationsmoment och mardrömmar.

Något som faktiskt gör mig förbannat irriterad är när folk börjar påpeka saker som kvinnogöra eller ifrågasätter om saker har med könet att göra. Visst, killar kommer alltid bestå av 30% mer muskler än kvinnor och kvinnor kommer alltid vara den som föder själva barnet. Men om vi struntar i såna biologiska saker och faktiskt tittar på saker som..exempelvis kunskap. Kunskap är ju lika oavsett vem som lärt sig den. Och är man ung & stark så klarar man kanske ta i mer än äldre. Det har inget med kön att göra.
Blir förbannat irriterad och störd när folk påpekar fullkomligt onödiga saker.. Ännu värre när både kvinnor och män påpekar det.. Trodde den sortens människor var en utdöd ras vid det här laget.

Inatt drömde mardrömmar. Om Jobbet. Negativt, nja.. asså det var väl inte negativt på det viset..men det råkade utspela sig där i alla fall. Jag hade hur som helst full jobbmunderng på, dock utan kommunikationsmöjligheter. Jag gick igenom ett par rum/korridorer som egentligen inte finns på riktigt men de fanns i min röm och jag gick & tände manuellt för att rörelsedetektorerna inte fungerade. Ser två män som beter sig mysko och jag kliver fram mot dem och säger barskt åt dem att sluta upp med det mysko beteende de höll på med och att det inte var lämpligt att de blev kvar. Sen vände jag stegen mot en korridor där man passerar x antal gånger varje dag då en av männen ropade "Du, vakten!" och började sätta av mot mig. Då tog jag mna ben & sprang nerför korridoren och benen var tunga som bly och det enda jag had ei huvudet var att jag var tvungen att dra kortet och slå koden innan jag var på den säkra sidan igen.. halvvägs genom korridoren fick jag panik och skrek lagom högt för att väcka både mig själv och min lilla fredde... som blev måttligt irriterad av att bli väckt klockan 4 på morgonen.. hm..otäckt.
Men ganska skönt att kunna krypa närmre en varm famn och somna om igen..


Över till något helt annat.. Imorgon åker jag till Gotland som tidigare nämnt. Har kameran med mig, ska försöka fotta så mycket jag kan :))


over & out

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0