Vårtankar.

Det kan komma att hände en hel del grejer i vår känns det som.. redan nu är det en hel del och det kommer bli mer! Kul anser jag eftersom hjärnan jublar av alls stimulans!

Till att börja med har vi börjat med tematräning för dam/ungdomslaget, dvs att det plötsligt är väldigt lätt att planera träningar med struktur. Så varje kväll efter träning så sitter man & gör en planering för 2 veckor framåt så Sven tog tag i den första veckans planering. Strålande lösning tycker jag! Istället för att blanda alla möjliga delar så man förvirras mer än utbildas så har man en röd tråd på varje träning med sammandragning av säcken på slutet.

För det andra så ska jag vara instruktör på Bollerup i tio veckor á 75 min i veckan. Helt okej tycker jag, man tränar på 2 grejer varje träning innan spel & jag ska instruera från grunden. Tror det kan bli ganska bra. Det blir ju såklart skolvolley, system hinner man nog bara sniffa lite på..känns alltså onödigt med tanke på ambitionsgraden. Men det ska bli kul att lära ut grunder & ha ett eget gäng att ta hand om!

För det tredje så kanske jag har jobb på gång. Hade inte suttit det minsta fel eftersom det är jobb jag är intresserad av att jobba med, jag har möjlighet att vidareutbilda mig till det jag har lätta drömmar om, det är mycket jobb ute och får jag jobbet så jobbar man i team och det tycker jag är alldeles lysande när det är helt nya grejer man ska jobba med i så fall..

För det fjärde så är våren på gång & jag lär sysselsätta mig med allt jag kan komma över.

Nu ska jag t ex fortsätta öva på min stickning innan garnkvinnan ringer. Ska testa resårstickning/ribbstickning..vet inte vad det heter.. (; Bra början.


Peace

Kommentarer
sigrid

Det låter verkligen jättehärligt Sara! Stort lycka till med allt du hittar på, det kommer att gå så bra för dig! :)

Vi får ses och ta en fika snart tycker jag!

2011-01-25 13:07:25
URL: http://positivetension.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0