Judas

Jag måste erkänna att jag blev förbannat arg. Inte på Lady Gagas nya fantastiskt medryckande låt, men på folk som inte fattar sig på mänskliga rättigheter. Jag menar inte att man inte har rätt att uttrcka sig, men att man kasnek borde tänka sig för när man väljer att uttrycka sig.
Jag är med i svenska kyrkan eftersom jag är född in i det, ärligheten talar för att jag ska gå ur då jag den övertygelsen jag har är att flest människor har dött i världshistorien pga religion. Jag är väldigt osäker på vad religion egentligen gör för nytta mer än skapa trygghet hos den som behöver något att tro på, men jag har uppfattningen att det inte finns någon form av logik i religion alls. Tyvärr är det min åsikt men jag trampar inte på andra för att de har en tro, tvärtom måste det vara väldigt skönt för dem att ha något att tro på, men låt då oss andra få tro på det vi är trygga med. Mänskliga rättigheter, rätten att tro, tycka och yttra sig gäller alla men jag tycker att respekt finns med, inbäddat i alla tre rättigheterna och alla rättigheter som jag inte nämnt här och nu.

Sjukt trött på människor som försöker övertyga en till något.

Man kommer inte till helvetet för att man tycker om musik, udda artister, folk som vill uttrycka sig. Det är en låt, inte ett president-tal, inte världens undergång.
Jag tror inte på himmel eller helvete.
Pinsamt att jag reagerar men jag tycker folk är så löjliga ibland. Folk sitter ärligt & gråter över sånt här...

Öppna youtube, spotify, whatever.

Lady gaga - Judas.

Bra låt.

Kommentarer
Änaa^^

Du borde först ändra på texten "kasnek" till "kanske" (?) och för det andra tacka mig för att jag spelade upp denna låten så du kunde spamma den hela kvällen igår! :P

2011-05-15 10:40:41
URL: http://mylittlepearl.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0