Sy en egen onepiece, spara 600 spänn och må bra av annorlunda stimulans

Jodå..Jag fick en ide om att ha en onepiece i min ägo. Men jag tror inte jag ger 1000 spänn för en dräkt som man inte kan ha mer än hemma. Kan ju säkert använda den på andra begränsade platser också men det finns ingen fashion i den alls.. Hur som!

Igår var vi på stoff & still i Malmö där jag hittade mönster, nr.25007 för den som vill åka dit och köpa mönster. Kostade 50 sek typ.
Tyg, sweatshirt i rött, marinblått & svart. Syrrans dräkt blir blå min blev röd och så switchade vi luva, ärmar & fickor.
Tyget kostar 89 spänn / meter.
Allt som allt betalade jag 393 spänn.


Beskrvningen är superlätt att följa. Overlock översätts i sicksacka kanterna, men det visste ni säkert.
Tvätta tyget innan ni börjar klippa, det krymper makalöst & var jättenog är ni lägger ut mönstret så ni använder så mycket tyg som möjligt, annars riskerar ni bli utan delar..

Bilder.




Kommentarer
sigrid

Underbara pysselsara, vad duktig du är! Din energi smittar verkligen av sig och jag kan ju erkänna att det kliar rejält i pysselfingrarna även om jag nästan aldrig klipper och syr! Kanske traskar jag också runt i en egenkomponerad onepiece inom en snar framtid? :)

2011-05-05 16:12:03
URL: http://positivetension.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0