Vad menar du med midsommar?

Det är ju bara en tid på året, varför firar man det egentligen? Är det en sommargrej som i, ja men vid midsommar är sommaren här ju? Nä, verkligen inte. Lika lite som att vintern är här när det är Julafton. Nä vet du vad, vintern kommer i januari och sommaren i juli. Flytta högtiderna. Ha! Ha!

Förbereder mina två veckors ledighet med färg av bryn och fransar.. just för att dess existens ska uppmärksammas, gör jag nte detta lilla ingrepp så försvinner de in i genomskinligheten, för det är väl inget fel att göra 40-dagars sminkningar? Rätt skönt att slippa måla sig varje dag. Synd man inte kunde göra likadant med likringarna.. Hade varit skönt att slippa dölja tvättbjörnslooken varje dag... Är det något sknhetsingrepp jag gör i mitt liv så är det att dölja mina mörka ringar under ögonen..för att slippa sminka bort det VARJE dag, även de dagar jag INTE sminkar mig..

Ett arbetspass kvar som kanske tidigare sagt. Men prognoserna irriterar mig. De där dropparna regn de hotar med kan de få lov att skita i.. Enligt min åsikt i alla fall!! Jag ska ju bli jättebrun nu när jag ska vara ledig och allt!

peace

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0